پیش‌بینی هواشناسی در خراسان رضوی و مشهد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) | باران در خراسان رضوی شدت می‌گیرد تداوم بارش باران در ۱۷ استان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «یسنا» دختر ناپدید شده ترکمن ربوده شده بود؟ آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | بازنشستگان خواستار افزایش حقوق با رقمی بالاتر از مصوبه مزد هستند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) سارقان کابل‌های برق فشار قوی در مشهد شناسایی و دستگیر شدند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزییاتی درباره درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال موزه‌ها فردا شنبه (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است امنیت غذایی از ارکان امنیت ملی است همه آنچه باید درباره حساسیت فصلی بدانید جلوگیری از ۳ هزار سقط عمد جنین سالم در کشور حریق منزل مسکونی در بلوار میرزا کوچک خان + تصویر حادثه(۱۳ اردیبهشت) شاهرخ‌خان دستگیر شد (۱۳ اردیبهشت) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات لحظه پیدا شدن «یسنا دیدار» از زبان کایت سوار نیشابوری+فیلم برخورد مرگبار کامیون با پژو پارس در نزدیکی مشهد با ۲ کشته و زخمی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | توضیحات مدیر‌عامل هلال احمر گلستان درباره پیداشدن یسنا، دختر گم‌شده ترکمن یک سوم شهرستان‌های خراسان رضوی فاقد مرکز پزشکی قانونی هستند مشهد، میزبان سومین همایش ملی مدیران خیریه دارالاکرام| بورسیه تحصیلی برای ۸ هزار دانش‌آموز نیازمند روایت مادر «یسنا دیدار»، از روز ناپدیدشدن دختر ۴ ساله‌اش + فیلم
سرخط خبرها

خواص شگفت‌انگیز گیاه یونجه | گیاهی موثر در رشد کودکان

  • کد خبر: ۱۸۲۷۷۸
  • ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳
خواص شگفت‌انگیز گیاه یونجه | گیاهی موثر در رشد کودکان
گیاه یونجه خواص مختلفی دارد که مهم‌ترین آنها تقویت‌کننده عمومی بدن، اشتهاآور، چاق‌کننده، مناسب برای رشد کودکان، شیرافزا، نرم‌کننده سینه و کاهنده کلسترول است.

به گزارش شهرآرانیوز، یونجه گیاهی علفی، پایا و با ریشه‌ای بسیار عمیق است که دو تا سه متر در عمق خاک فرومی‌رود، برگ‌های آن دارای سه برگچه و هر برگچه بیضی‌شکل با رنگ سبز تیره و نوک تیز است.

یوسفیان، متخصص طب سنتی در این خصوص گفت: گل‌های آن درشت، آبی مایل به بنفش یا زرد به صورت خوشه‌های دراز است، دانه آن در داخل میوه به صورت لوبیای کوچک بوده و زمانی که تازه است، طبیعت آن گرم و‌تر است و پس از خشک شدن طبیعت آن گرم و خشک می‌شود.

او تصریح کرد: مواد مؤثر آن حاوی پروتئین، ساپونین، اسیدفسفریک، ترکیبات شبه استروژنی و انواع ویتامین‌ها در آن وجود دارد، مقدار ویتامین ث آن چهار برابر لیموترش و دو برابر جعفری است.

وی گفت: ۳۰ گرم یونجه خشک را در یک لیتر آب می‌جوشانند تا زمانی که حجم مایع به نصف مقدار اولیه برسد، سپس آن را صاف می‌کنند و با افزودن ۹۰۰ گرم شکر به صورت شربت در می‌آورند، مقدار مصرف شربت برای اطفال ۲۰۰ گرم در روز است.



یوسفیان ادامه داد: شربت یونجه تقویت‌کننده عمومی بدن، اشتهاآور، چاق‌کننده، مناسب برای رشد کودکان، شیرافزا، نرم‌کننده سینه، کاهنده کلسترول و برطرف کننده مشکلات مربوط به قاعدگی و یائسگی است، برای داشتن حداکثر خواص بهتر است قبل از گلدهی جمع‌آوری شود.

وی با اشاره به موارد منع مصرف و احتیاط استفاده از گیاه یونجه تصریح کرد: به علت وجود ساپونین، گیاه یونجه باید به صورت خشک شده استفاده شود، چون گیاه تازه در معده تخمیر می‌شود و ایجاد گاز و نفخ می‌کند.

متخصص طب سنتی با بیان اینکه به دلیل وجود ترکیب محرک رحم آن که استاکیدرین نام دارد، مصرف گیاه یونجه در دوران بارداری ممنوع است، خاطرنشان کرد: با توجه به مقادیر زیاد ویتامین K در گیاه یونجه، اثر وارفارین ممکن است در دارو‌ها کاهش پیدا کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->